Tydzień Kultury Języka Polskiego – podsumowanie
16 maja 2017W dniach 8 – 12 maja obchodziliśmy w naszej szkole Tydzień Kultury Języka Polskiego będący ukoronowaniem i podsumowaniem całorocznego projektu pt. „Zabawy z językiem polskim”. Celem projektu było m.in. poszerzenie wiedzy o języku polskim, rozwijanie umiejętności posługiwania się piękną, poprawną i bogatą polszczyzną oraz kształcenie sprawności ortograficznej uczniów.
Uczestnicy mieli do wykonania różnorodne zadania: „Szalony alfabet”, „Ortograficzne graffiti – zabawa na boisku”, „Plastyczne ortogramy”, „Święta moich marzeń”, „W krainie języka polskiego”. Zadania te uczniowie wykonywali indywidualnie bądź w klasach.
W ostatnim tygodniu w ramach Tygodnia Kultury Języka Polskiego staraliśmy się zwracać szczególną uwagę na poprawność językową. Odbyły się również trzy konkursy : ortograficzny, językowy i literacki. Zwłaszcza dwa pierwsze cieszyły się dużą popularnością.
W konkursie ortograficznym zwyciężyła Inez Sanak , drugie miejsce zajął Szymon Łucka, a trzecie Anna Niziołek – wszyscy z klasy szóstej a. Na wyróżnienie zasługuje również Piotr Kostecki, który w bardzo trudnym konkursie uzyskał czwarty wynik, niewiele ustępując zwycięskiej „trójce”, a jest dopiero w czwartej klasie. W konkursie językowym triumfowali ex aequo Inez Sanak i Szymon Łucka, druga była Aleksandra Langner z klasy 5b, a trzecie miejsce zajęła Julia Guja z klasy 6d. W konkursie literackim („Książka do poduszki”) pierwsze miejsce zajął Szymon Tokarski, a drugie Jakub Pomietlak. Obaj chłopcy są uczniami klasy 4a. Przy okazji podsumowania tego konkursu chcieliśmy uświadomić uczniom jak wielkim bogactwem jest czytanie książek, bo – jak powiedział Jan Amos Komenski, czeski pedagog – „Przy pomocy książek wielu ludzi stało się uczonymi nawet poza szkołą, zaś bez książek nikt nie wykształci się nawet w szkole”.
Na zakończenie klasa piąta a przedstawiła zabawną scenkę pt „W rodzinie części mowy”.
Wszystko po to, by zaprzyjaźnić się z językiem polskim i polubić gramatykę…